onsdag, februari 08, 2006

I´m stranded

Det är nu man ska ligga sova om man ska få åtta timmars sömn. Men hostan håller mig vaken och den blir bara värre.
Dock passar det bra om man vill skriva. 1800-talets stora genier hostade mer än andra seklers. Tuberkulos var nämligen den avantgardistiska innesjukdomen. Och visst är 1800-talskonstnärer de mest genialiska: Chopin, Tjechov, Dumas d.y, Van Gogh, Keats, Södergran, Strindberg, Benedictsson…
Okej, alla hade inte TBC, men 1800-talet var genialiskt. Fast det är inte så konstigt. Det är ju längre än alla andra sekel. Börjar 1789 och slutar 1914.

Äh, jag vet inte. Jag skulle ju skriva hjärtat ur kroppen och så hemfaller jag direkt åt nonsens. Tvivlet sätter in med ens. Bloggen är nog inte mitt forum ändå. Jag gör ett nytt försök imorgon.

Till dess lyssnar jag på:
Svenska Akademien – Du vill så du kan
Gwen Stefani – Hollaback girl ("The shit is bananas! B-A-N-A-N-A-S!!!")
Phoenix – If I ever feel better

Med ett misslyckande runt nacken går han till en alltför kort natts sömn.

Inga kommentarer: