fredag, juli 04, 2008

En fredag på Roskilde

Jag ligger under ett stort tælttak. Agora B. Jag blundar och lyssnar på sorlet. Nær jag lade mig hær på mitt liggunderlag var jag først på plats. Ju længre dagen har gått desto fler har søkt sig till den øppna, men ændå skuggiga plats som Agora B ær. Røsterna har blivit fler.

Jag sluter øgonen och undersøker sorlet. Vad består det av?
Någon hostar.
Några killar skrattar høgljutt.
En Tuborg øppnas.
24 pratar på danska.
18 på svenska.
15 på norska.
8 på engelska.
3 på tyska.
En kille skriker till av en vattenattack.
Några tjejer skrattar.
Alldeles intill mig pratar man om vad jobbig den dær killen var igår. Vad hette han?

Jag dricker vatten.
Det ær varmt hær.
Det ær skønt hær.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ljudanalys! Glädjen inför ljudet är tillbaka? Härligt att Roskilde får väder-revansch efter förra årets översvämning.