tisdag, februari 17, 2009

Morgonstund.

Klockan är 07.17. Jag har varit vaken i två och en halv timme. Jag kan inte sova. Istället ligger ligger jag och lyssnar på bilar som brusar förbi. De blir fler och fler. Jag tänker på hur många av bilarna här som är toyotor och hondor.

Tänker, tänker, tänker.

Många.

Ibland noterar jag att det har blivit ljusare i rummet. Det är fyra fönster med vita, fördragna gardiner. Därutanför regnar det lite ibland.

Nu duschar Heather. Hon bor också i den här lägenheten. Hon jobbar som bibliotekarie och vill väl vara fräsch och fin på jobbet. Lukta smultron. "Be sure to wear some flower in your hair", ropar jag till henne. Nä, nu hittar jag på.

Nio timmars tidsskillnad. Försök och sov nu, Tvivlet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I USA har de melatonin att köpa receptfritt vad jag förstår. Det är sånt som din kropp använder sig av för att urskilja natt o dag. Jag antar att det skulle kunna hjälpa dig, om inte annat till hemresan. Och du - låter härligt med San Fran! Have fun!

Tvivlet sa...

Melatonin. Jag ska lägga det på minnet, om inte annat till hemresan. Tack för att du delar med dig av din fina kunskap!

Anonym sa...

Självklart brorsan!