fredag, juli 24, 2009

Ytbärgartango.

För tillfället lägger jag min hatt i Uppsala. Jag sitter ensam eftersom hon jag bor hos, T, är och fikar med en kompis hon inte sett på länge. Det passar mig bra. Jag har nämligen lite text jag vill skriva.

T och hennes kompis träffades under tiden de gjorde sina examensjobb på apotekarprogrammet här i Uppsala. Kompisen är tydligen arbetslös. T berättade i morse att hennes kompis dansar tango. Kompisen började med det ett tag efter att hon mist sitt arbete. Den här sommaren åker hon ibland till Gröna Lund där de har tangokvällar på fredagarna. T sade att det nog är det här med tangon som har hållit hennes kompis över ytan på sistone.

Jag kom då på att jag har en sak jag vill säga och det är:

Kultur är viktigt.
Tango räddar liv.

2 kommentarer:

Ida sa...

Det tror jag också! Det är så lätt att glömma bort ibland!! Skön påminnelse.

kanin sa...

Hear, hear!