måndag, september 19, 2011

Aten - dag 1.

Den första dagen var en dag av transport.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Men det stämde inte i det här fallet för när jag blev törstig drack jag Minute Maids apelsinjuice. Ingen god juice det.

För övrigt åt jag pizza, läste två recensioner av Stockholms stadsteaters uppsättning av Orestien (tyckte att det på nåt sätt angick mig när jag var på väg till dramats ursprungsland) och åkte tunnelbana. På tunnelbanan funderade jag i ungefär elva stationer på att inleda en konversation med en mycket ung kvinna som satt mittemot med en enorm ryggsäck. Jag ville fråga var hon kom ifrån. Men del blev inget.

När jag kom upp på gatan slog värmen emot mig. Folk satt på uteserveringar längs gatan Darkou. Jag gick till en kiosk, sa mitt namn och fick nycklarna till rummet. Jag kände mig hemlig.

2 kommentarer:

kanin sa...

En dag av tröst? :)

Tvivlet sa...

Men åååhh. Ändrat nue.