torsdag, oktober 27, 2011

Ventilering.

"Det är sista gången jag går här. Jag är försenad, men låter varje steg dröja. Korridorerna och det stora trapphuset är öde. Det smäller mellan väggarna när jag sätter ner klackarna. Alla klasser har gått in i lektionssalarna för klassföreståndarnas avsked. Jag är lätt berusad. Det kryper i kroppen och bränner under fötterna."

Jojo. Det är sånt där jag ägnar en timme varje förmiddag åt.

Jag tycker att det är svårt att skriva lång text. Att ha driv i varje stycke, varje mening, varje ord, och förutom det även hålla rätt på dom långa bågarna. Dels kapitel för kapitel, dels hela berättelsens utveckling - själva "boken".

Det är lätt att hitta brister och lätt att tvivla, men just det är ju inget som skiljer sig från andra saker här i livet. Alltid: Kämpa på. Man gör så gott man kan.

Och är det inte just det hela det här tilltaget handlar om?

Jo.

Inga kommentarer: