fredag, juli 06, 2012

Nötkråkan.

Det är lätt hänt att missa kommentarerna här på Tvivlet. Därför vill jag lyfta upp den senaste kommentaren till en egen post. Det är Turbo som delger oss en historia om de sällsamma fåglarna:

"Vid soluppgången natten mellan midsommarafton och midsommardagen stördes jag väldigt av en kraxande fågel som bland annat hoppade på tältet. Fågeln tog sig via de sommarheta solochdaggtältångorna in i mina drömmar, och visade sig då vara en nötkråka. Nötkråkan är mycket ovanlig och dessutom skygg. Vilken ynnest att få möta en sådan fågel så på tu man hand, och när sommaren står i festskrud.

Dagen efter slog jag upp nötkråkan i fågelljudboken. Mina drömmars fågel visade sig då inte alls låta som sina systrar och bröder, däremot precis som en kaja. Jaja."

Han passar även på att nämna fågeln Jenkins rulltupp.

4 kommentarer:

Turbo sa...

En blogg i turbotempo.

Tvivlet sa...

Turbotempo varannan till var tredje vecka.

Turbo sa...

Det är viktigt att bida sin tid.

turbo sa...

Efter 1.11, då dyker han upp.

www.youtube.com/watch?v=ZK_kLoItkFs