tisdag, augusti 30, 2005

Kväll i Djupviken

ICA Ankaret stänger åtta. Jag var där fem i åtta igår kväll och skulle köpa mjölk. Här uppe är mellanmjölken röd och tjockismjölken grön, vilket gjorde att jag köpte fel första gången men den här gången blir det rätt.
I kassan hamnar jag bakom en pytteliten tjej som ska köpa cigg. Jag tänker: "Aldrig att hon är arton." Men hon får sitt halva paket Marlboro. Och utanför väntar två killar på mopeder och lilltjejen drar på sig en hjälm och hoppar upp bakpå en moppe och dom drar iväg. Hennes chaufför har sin hjälm uppe på skulten så att den precis sitter kvar. Vad hände med småorternas sociala kontroll?
Jag går sakta hemåt med min rödmjölk, som är en mellanmjölk, i handen. Passerar Djupvikskiosken och där står två grabbar och en tjej med ett halvt paket Marlboro. Frihet i en liten ask. En Nissan King Cab kommer ångande på vägen, svänger hastigt in vid kiosken och stannar tvärt. En orakad man med keps går in på kiosken. Jag går hem och löser sudoku.

2005: Blogg och sudoku. Jag är så jävla förutsägbar.

1 kommentar:

Tvivlet sa...

Ska jag köra yatzy med mig själv eller?