onsdag, augusti 31, 2005

Tio jordklot funna - bakom månen

Igår kväll byttes Piteå mot Uppsala. På väg till transferbilen som skulle ta mig till Kallax mötte jag en av mopedkillarna. Han hade hjälmen högst upp på huvudet och rökte medan han körde. Med en blick som var hård och ängslig tittade han på mig och jag skrek så högt jag kunde:
- Sluta röka och sätt på dig hjälmen och sluta vara så satans tonårig, din jävla pitepalt!

Nej, det skrek jag inte. Jag gick vidare till min taxi och flög till Arlanda. Jag kvällsdrömde om att jag imorgon skulle läsa i tidningen att man hade hittat tio jordklot till och att nu behövde ingen ha dåligt samvete för att flyga.
Varför förbjuds inte flygplan?
Varför bygger man bilar som går fortare än 100 km/h?

Jaja, nu till helgen blir det i alla fall bil upp. För då ska möblemang, konkarong och donkeykong till Piteå utan mankemang. På fredag går flyttlasset som gör paus i Sundsvall och fortsätter på lördag.
Vi hörs innan dess!

Inga kommentarer: