måndag, december 12, 2005

Bobbys i graven

Det sista Bobbys Hammond har klingat ut. Som avslutning en stor hammondspecial med bland annat ett härligt litet inslag med en studiomusiker som visade och beskrev hur en hammond med tillhörande lesliekabinett fungerade.
Nästa termin hoppas jag på ännu bättre radio. Mer kultur! Mer konstigt! Mer liv!

Annars tycker jag det är tråkigt att fotbolsspelaren Håkan Mild har slutat. Det sägs att han övervann beeptestet, som går ut på att fram och tillbaka mellan två punkter i takt med att ett pip (beep) från en bandspelare hörs. Bandet tog slut före Håkan Mild. Helt otroligt! Och det är precis den bilden, den outröttlige Mild, som jag spar i minnet.

Fantasin till makten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, nu tycker jag det är dags att uppdatera, min radiomakare i exil.