fredag, maj 25, 2007

Behov.

Det verkar som att jag behöver sömn. Kroppen hinner alltid ikapp ett sinne som vill ha sexton timmars arbetsdag. Men jag har njutit när jag gått hem i det alltid lika friska och smått mystiska nattljuset.

En lekamen i dataställning och en deadline i antågande. Mina muskler knölar ihop sig.
Jag säger: Ett par timmars eftermiddagssömn och en ledig kväll. Sedan slutspurt.

En grej bara, de sa på Ekot imorse att Svenskt Näingslivs VD "anklagar regeringen för feghet." Herre gud, går det att bli mer formell? Ge mig argumentet för att inte säga "Svenskt Näringlivs VD tycker att regeringen är feg" istället"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du jag hittar inte mitt sinne som kräver 16 timmars arbetsdag. Ge hit!

Tvivlet sa...

Var glad och nöjd
för vet du vad?
En arbetsdag gör ingen glad
som fjorton, femton, sexton timmar lång.