måndag, juni 29, 2009

Mellanrum.

"Idag Spanien, imorgon världen". Jag tror att det var så de sade, människorna som åkte till Spanien för att kämpa i inbördeskriget 1936-1939. Alltså, om vi inte stoppar fascisterna nu, då kan det vara kört.

Jag säger: "Idag Sundsvall, imorgon Roskilde". Men det beror inte på att Sundsvallsfascismen befaras sprida sig till Roskilde, utan bara på att jag ska åka däremellan.

Så, nu vet ni var ni har mig. På festival. Mitt senaste festivalbesök gick av stapeln sistlidna helg. Det var Peace & Love i Borlänge och en del om vad jag tyckte kan man läsa här i Sundsvalls Tidning. Tyvärr lyckades jag lämna en text som inte var den sista versionen, så nu blev det en del korrfel och också en del formuleringar som inte skulle ha varit. Alla mina korrfel är kvar på webben och också i den tryckta tidningen. Korrekturläsning hörde 1900-talet till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra du skriver Peter!!

eed sa...

Vad bra du skriver Peter!

Tvivlet sa...

Tackar ödmjukast!