söndag, oktober 04, 2009

Axplock.

En båt dras upp på land. En promenad tas i regnet. En konsert ges i kyrkan. Ett bord med hjul på inhandlas. Nationellt nödläge utlyses. Ett pojkrum inreds. Besök från Västerås väntas. En travrad infriar förväntningarna, men inte på långt när förhoppningarna.

Och nya bilder laddas upp.


Allt ser ut precis som vanligt när jag tittar mig omkring. Jag får ett sms från Röda Korset med ett förslag om att skänka 50 kronor till drabbade av olika katastrofer i Asien. Katastrof kommer tydligen från grekiskan och betyder omstörtande, men allt är precis som vanligt. En katastrof hit eller dit. Kan 50 kronor döva mitt samvete? Knappast. Kan 50 kronor bota cynikern i mig? Ja, lite grann kanske.

400 000 hemlösa på Filippinerna. 50 kronor skänks till Röda Korset.

2 kommentarer:

Johan sa...

Det finns billigare alternativ: http://www.blocket.se/malmo/Rosa_sidenband___billigt_24076064.htm?ca=7&w=3

Tvivlet sa...

Hehe. IKA kan man lita när ens moraliska kompass sviktar. Jag tar sju meter på direkten. Blir perfekta julklappen rätt över hela släktledet så att säga.