söndag, januari 29, 2006

Allt jag behöver

Jag måste skriva lite till om Kullrusk (som för övrigt är ett namn jag ogillar).
Om några dagar släpps deras nya skiva Spring, Spring, Spring, Spring, Spring och på denna finns åtta låtar. Jag har lyssnat på skivan, men inte tagit mig förbi det fjärde spåret: "All that I need". Låten är skriven av Jari Haapalainen och har tydligen spelats in av Heikki, som var Jaris och hans f.d. flickvän Maria Erikssons band.
I alla fall, det blir inte vackrare än när Kullrusk spelar "All that I need". Redan på konserten i torsdags blev både jag och mina kamrater helt betagna.
Först skapade trummisen Olle, basisten Sven och Jonas Kullhammar med sin klarinett en sagolik, repetetiv atmosfär att sjunka in i och efter en ganska lång stund blåste Per Johansson fram den finaste melodin en klarinett kan spela. Jag och Ida såg helt förstummade på varandra. Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara så bedårande. Hoppas känslan håller i sig länge, länge.

Inga kommentarer: