söndag, januari 15, 2006

Break free

Visst är det väl så att i slutet av föreställningen På besök i mellanmjölkens land så säger Gardell nåt i stil med:
- Var inte fånge! Var inte fånge i ditt eget liv. Låt dom inte sätta sig på dig; låt dom gärna sätta på dig, men vad du än gör - låt dom inte sätta sig på dig.

Och sen kommer det där med "Shut up and suck!"

Idag har jag varit "dom". Jag har spärrat in och satt mig på. Jag har inte satt på nån, men jag har förminskat en människa. Det gäller att se upp, hålla tungan rätt i mun och vara uppmuntrande.

Dagens låt: Nån av Tego Calderon - "Punto y aparte" (den där slingan/"riffet") , Sasha ft. Ivy Queen - Dat sexy body (refrängen) eller Don Omar ft. Daddy Yankee - Afuego (hårdheten) kanske... Jag röstar på Tego (för det rimmar på lego).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du bränna M.I.A o skicka hit.

Anonym sa...

but hello. Lägg till Ua studentradio bitte. Kom ihåg dina rötter!

Anonym sa...

mer privat till offentligheten:

Dags att söka ticketar till fussball-WM. Deutschland braucht uns!

Übrigens - jag är inbjuden att bo i Berlin och ta med mig kompisar. Let's do it.