onsdag, oktober 25, 2006

Liv i Stockholm

På söndag anländer jag till Stockholm för att kursen arbetsplatsförlagt lärande börjar på måndag. Jag ska bo i ett kollektiv.
Vad har du för tankar om vad ett kollektiv innebär?
Det här kollektivet består i alla fall av män i 35-årsåldern och ligger mitt på S:t Eriksplan. Det finns tvättmaskin i lägenheten, trådlöst nätverk och hemmabioanläggning. Badrummet är dessutom utrustat med en jacuzzi.
Att hyra ett rum här kostar 6400 kronor i månaden.

Jag är, såhär på förhand, lite rädd. Vad är det här för människor? Kommer jag att passa in? Hur kommer det sig egentligen att detta lyxkollektiv överhuvudtaget finns?
Wiktor, vars efternamn står på lägenhetsdörren, verkar i alla fall trevlig och gynnsamma omständigheter gjorde att jag kunde pruta hyran till 3500.

Min ekonomi balanserar på marginalen, men jag ser framemot fältobservationerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

The Södersten home for övervintrade IT-miljonärer!

Tvivlet sa...

Wop, här var det oväntad kommentar. Anonymitet är en klassisk ingrediens i mystiken. Jaja, det visar sig väl.