lördag, oktober 21, 2006

Staden och musiken

Igår var jag på fest på Kåren, eller kÅre som upplevelseproducenterna hade döpt om det till. Det var nåt slags afterski-tema på hela grejen. Hade jag bott Uppsala eller Sundsvall eller någon annanstans skulle jag aldrig ha gått dit, men nu bor jag i Piteå och betalar glatt inträde och sjunger med i bandets Kom igen, Lena-cover. Man får inte vara fin i kanten häruppe.
Jag var det först och tänkte inte gå till Kåren. Jag trodde att jag ändå skulle hata alla. Men jag blev uppmanad att gå dit, kolla läget och vara supersjälvständig, snygg och grym.
Ja, varför inte?
Så jag anlände sist av alla till förfesten. Bildade en oväntad kvartett med Ida, Christine och Alexander. Vi rökte cigaretter och var grova i munnen. Sen drack jag så mycket öl jag kunde och satsade hårt på eskapismen. Jag blev för full. Vid stängningsdags tog det hundra år att få ihop ett sms som jag inte ens vet om jag lyckades skicka.
Jag somnade på toaletten.
Jag klev upp 17:15.
Supersjälvständigt.

Musiken är bra idag.
Silver Pozzoli - Around my dreams
Joy & The Hit Kids - Run away (fluxblog.org!)
Defranco's - Heartbeat it's a lovebeat
Super Flu - Lady in pink (Oh my gosh!)

Inga kommentarer: