fredag, januari 21, 2011

Gift.

En
En
En
En eller två räcker inte
För jag vill ha allt.

Och en sipp
En sipp
En sipp eller en sked räcker inte
Nej, jag vill ha hela.

Och jag hoppas
Jag hoppas
Hoppas att du vet vad jag tänker på
Jag vill ha all din kärlek
Jag behöver all din kärlek

Hon sa
"Om kärleken
om kärleken
är en giftbägare
drick då upp den

För en sipp
En sipp
Eller en sked räcker inte
Kommer inte göra nånting
förutom att göra kaos av dig"

Och jag hoppas
Jag hoppas
Hoppas du vet vad det här betyder
Jag kommer att ge dig allt
Jag kommer att ge dig allt

Det här är en snabb översättning av M. Wards låt Poison Cup. Jag gillar den för att den på samma gång fångar det starka och det sköra i kärleken. Och peppar mig att ge allt!



Bonus: SongMeanings är en trevlig hemsida där folk berättar i kommentarsfältet vad låtarna betyder för dom. Här är just Posion Cup: http://www.songmeanings.net/songs/view/3530822107858622959/

Inga kommentarer: