måndag, oktober 22, 2007

Orientering.

Bevis för att allt inte står rätt till: Jag parkerar bilen, låser den och går iväg, tar bilnyckeln och petar mig i örat.

För det första har jag kört alldeles för mycket bil på sistone. Det är egentligen den stora grejen. Men som Sahlin sa: Det är i detaljerna man ser djävulen.

Jag tog alltså bilnyckeln och petade mig med den i örat.

Nu krävs åtgärder. Jag tänker mig ett veckoslut på en mycket abstrakt konstmusikfestival. Eller kanske en heldag på fjället med övningar i flödesskrivning. Eller så åker jag bara till Sörfjolsta för att hämta ett par vinterdäck till ett Fågelstasläp, vilket är precis vad jag ska göra imorgon.

Vem håller jag på att bli? En sån som petar sig i örat med bilnyckeln?
Vart är jag på väg? (Obs! Inte i geografin. Jag vet att jag är på väg till Sörfjolsta.)

Inga kommentarer: