torsdag, oktober 18, 2007

"Vi går där när livet går nån annantans"

Nu är det för segt igen.

Fick ett mejl igår om stormar på Gotland.
Rasande hav.
Mer sånt!

Själv är jag arbetslös. Borde kanske rasa lite mer gentemot det. Den här förmiddagen har ägnats åt slött jobbsökande. När en annons som passar mig dyker upp tänker jag: "Det där borde jag söka." Flippar sedan vidare i det oändliga internet.

"Dag kallare. Natt kallare."

Under det senaste året har jag överraskat mig själv med att vara handlingskraftig. För närvarande verkar allt detta bortblåst. Nu sitter jag stilla, fastnandes i mina egna tysta konventioner. Jag är ju glad egentligen.

Jag har en del idéer (odla ett bristfälligt skägg och skaffa keps till exempel), men många är introverta (som du kanske redan förstår) och lär knappast generera några pengar.

Eller ljudkonst, ljudkonst, ljudkonst - lyssna!

Ja, du hör.










Ont i örat av
Patrik Entian

(OBS! Jag är inte deprimerad. Jag vill inte dö. Jag vill bara vara lite kreativ, men tycker att det händer för lite i min hjärna och utanför.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tips på sysselsättning:Skriv ett mail! Till mig!