måndag, april 20, 2009

Historierna.

Erbjudande från min mejloperatör: "2 nr av Världens Historia + skaljacka eller 5 grillknivar för bara 39,50!" Det hade jag aldrig kunnat komma på. Verkligheten är för konstig.

Den här veckan ägnar jag åt att hitta på saker som jag skriver ner. Jag rör mig i Stockholm och idag såg jag inom loppet av några minuter högvakten, Magdalena Ribbing, Per Schlingmann och halstrad röding med dillslungad potatis. Om jag hade sagt att detta var vad jag såg under en kort promenad från slottet och en bit in i Gamla stan, då hade det inte varit trovärdigt. Det hade varit för mycket. Verkligheten illustrerar inte sig själv på det viset. Men jo, det är precis det den gör. Tydligen. Även om det är jag som står för hopkopplandet av det jag ser.

Jag skulle tro att resten av veckan går åt till att skriva ner sånt jag upplevt. Verkligheten är vildare än min vildaste fantasi.

Inga kommentarer: