torsdag, april 30, 2009

Nattskift.

Vaken i vargtimman
Det enda jag hör
är dånet av långtradarna
på motorvägen strax utanför
Jag tänker: Var är livet? Vad har jag gjort?
Säg mig, hur kunde jag bli så gammal så fort?
Den jag ser i spegeln kan inte va' jag
Måste vi slåss i veckor för att älska en dag?

Nej, så är det inte. Kom bara att tänka på "Sången dom spelar när filmen är slut". För jag är vaken i vargtimman och det enda jag hör är bruset från motorvägen. Men jag ser också hur solen går upp på husväggen mitt emot och ska jag vara riktigt ärlig hör jag också hur fåglarna börjar sjunga så smått. Det är vackert.

Jag kom på alldeles för sent att det ju är röd dag på fredag. Därför blev jag tvungen att jobba natt. Men nu är jag klar! Trött, hungrig och klar. Jag går till sängs.

Inga kommentarer: