torsdag, december 10, 2009

Offer.

Vanligtvis uppträder jag i radion som den tämligen anonyma reportern som med så få röstinsatser som möjligt lotsar lyssnarna längs den röda linjen från fråga via intervjuobjekt till svar, men i morgon fredag vänds mikrofonen rakt mot mig. Jag ska nämligen berätta för Kino hur det egentligen går med mitt manus till den tävling som Film i Västernorrland har.

Jag tror att jag ska slingra mig och inte svara på frågan. Börja dra anekdoter från när videokameran slog igenom stort och när Låt kameran gå med Janne "Loffe" Carlsson var populärt - "ho ho ho!" Eller så ska jag leka kamrer och berätta om hur jag inleder varje dag med sjuekot för att sedan ta plats vid min skrivpulpet och skriva till kvart i fem-ekot. När detta är slut paginerar jag de sidor jag åstadkommit mycket noggrant och ber därefter om en slät kopp kaffe och en cigarett.

Tack.

Inga kommentarer: