lördag, september 03, 2005

Famlar i Sundsvall

Hej.
Har skrivit två mejl nu i natt.
Jag försöker orientera mig.

"Nu sitter jag i Sundsvall och ska fortsätta mot Piteå imorgon bitti. Det har varit jobbigt idag. När jag skulle skriva en lapp till K. blev jag så himla ledsen. Det blev så definitivt att min inbodda och trygga tillvaro nu dragits undan. Och hon är på kickoff och jag fick gråta med mamma istället, men jag ville ju att K. skulle vara där.

Nu har jag flyttat från Uppsala. Bort från platserna, personerna och tiden där mitt vuxna jag mer än någon annanstans blev till. Nu måste jag verkligen öppna mig för Piteå. Jag måste klara av att ge personerna där en chans och jag måste ge av mig själv till dom. Jag hoppas att det blir bra.

Jag är sorgsen och kommer nog vara det ett tag till, men snart finns en ny vardag och då glömmer man hur det var. Jag vet allt det där. Men samtidigt vet jag inte mycket alls. Hur det ska gå vet man aldrig riktigt. Det är det fina med livet. Man måste fortsätta vara på sin vakt."

"Jag står inför en utmaning. Hur ska jag kunna öppna mig för mina nya kursare och hur ska jag förmå mig att ge dom samma chanser som jag gjort med personerna i Uppsala? Jag är i en helt annorluna situation nu än när jag var ny i Uppsala. Då var jag en träkloss. Nu är jag en skulptur. Jag måste definiera om mig själv. Klarar jag det? Vill jag det? Jag måste hitta ett sätt att foga det nya till det gamla. Det kanske bara är att köra på, men jag är rädd att jag inte riktigt vet hur man kör på längre.
Hur gör man? Hur lever man?"

Jao, ny tid, ny strid, som Blues sade.
_____________________________________

Jag satte ihop en skiva till min flytt. Mycket fint.
Utdrag:
Ryan Adams - Let it ride
Detroit Cobras - It´s raining
Johnny Cash - Luther played the boogie
Kasey Chambers och Paul Kelly - Heartbreak Heartmend
Canned Heat - Goin' up the country
Bob Dylan - Baby stop crying
Dolly Parton - Tenessee homesick blues
Hellacopters - Rainy days revisited

Där fanns massvis av smått och gott och det hela var ganska amerikanskt.

Inga kommentarer: