onsdag, september 21, 2005

Karriär

Peter Hansson
radioproducent, skribent och lärare, har tilldelats historiepriset Hertig Karls pris på 50 000 kronor. Han har ”på ett särdeles förtjänstfullt sätt förmedlat väsentlig historisk kunskap och samtidigt uppammat intresset för historia i vida kretsar”. Han har arbetat på Sveriges Radios vetenskapredaktion, medarbetat i Svenska Dagbladet och varit chefredaktör för Dagens Forskning. Nu arbetar han som projektledare för en svensk nationalhistoria i tio band.

Eller hette han Anders Björnsson?

Äh, man ska gräva där man står.
Idag har jag och Elin och Charlotte spelat in det första programmet av vår "smashing radio show" Bobbys Hammond. Det blev väl okej, men jag vill så mycket mer. Jag vill ha variation i form och tilltal. Det ska vara infallsrikt och ändå stringent.
Nåväl, om du har lust och möjlighet hör du Bobbys Hammond på måndag 26/9 klockan 21.00, www.pitefm.se är adressen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag äter bara hamburgare och dricker öl = finnar och ölmage. Rädda mig.

Tvivlet sa...

Det är lugnt:
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,645843,00.html
– Den som prövar metoden kommer aldrig att bli sugen på förbjuden mat för det finns inget som är förbjudet, säger Jorge Cruise till tidningen Independent on Sunday.