tisdag, september 13, 2005

Matbloggen

Jag noterar att mina inlägg ofta handlar om mat. Och jag som hade tänkt mig att det skulle handla om musik och andra kulturella yttringar. Mat är i och för sig också kultur.

Finns det några låtar som handlar om mat?
Peaches - The Presidents of the United States of America
Little Green Apples - Roger Miller (Gröna små äpplen på svenska)
Köppäbä-visan - Bengt Pegefält (Fån´t ja en körv så huppä ja i älva...)
Apple, Peaches, Pumpkin Pie - Jay & the Techniques

Det verkar finnas många. Frukter dominerar säkerligen statistiken.

*söker på internet*

Jaha, ser man på: http://www.mixedup.com/foodsongs.htm
Några titlar:
"Shish Kebab" - Ted Heath
"A Long Strong Black Pudding" - The Scaffold
"Potato Chips Polka"- Brave Combo

Det är bara skojare som gör låtar om mat.
Och den där listan alltså... Strawberry Fields Forever t.ex. handlar ju inte om mat.
Men det gör väl inte Köppäbävisan heller.

Liv i Piteå. Det handlar mycket och mat och musik.
Jag har till exempel precis gjort slut på en vit paprika. En låt om det skulle väl rimligen hamna i genren vit mat-musik.

1 kommentar:

Peter sa...

HAHA, vit mat-musik.