måndag, september 05, 2005

Morgondagens journalister

Vi skulle ta med exempel på god och dålig journalistik idag. Artiklar ur press eller inslag från radio som utmärkte sig positivt och negativt. Redovisningarna och diskussionerna blev mest till ett långt klagande på kvällspressen ända fram till den sista gruppen som lyfte fram en USA-kritisk artikel i Ordfront som ett exempel på bra journalistik. Sällan har så många öppna dörrar slagits in av så många journaliststudenter.
Men jag borde inte sitta här och racka ner på min klass. Jag hade inte ens med mig några exempel och jag sade nästan ingenting under det klassvisa samtalet. Så dags att gnälla nu...

Det känns som att det kommer att ta en stund att acklimatisera sig här uppe. Jag är fortfarande sorgsen över att jag brutit upp och hamnat här även fast jag valt det själv. När det förut har krävts att hitta nya former för min tillvaro har jag tyckt det varit roligt. Jag har aldrig känt såhär förut. Det känns både skönt och inte. Det är skönt att jag har funnit trygghet, men betyder det att jag inte är öppen för utveckling längre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där ordfrontartikeln kan lika gärna varit dålig journalistik. Skulle jag ta med dålig journalistik skulle Ordfront nog kunna få med något. Eller Daniel Nyhlén, som i Aftonbladet igår avslöjade att Zlatan på kvällen efter matchen åkte till hotellet med sin flickvän, gick till en kiosk och köpte två läsk, smågodis för nästan 70kr och en fotbollstidning, och sen gick tillbaka till hotellet igen.

Om resten hörs vi snart hoppas jag- antar att telefunk är på väg in i det hanssonska hushållet. ha det bra, och låt anpassningen ta den tid det tar!