torsdag, oktober 06, 2005

Ett fall och en lösning

Ödmjukhet.
Jo, jag vet att högmod går före fall och jag kanske var lite stöddig senast jag skrev.
Men vad tusan, det händer ju inget här. Jag börjar bli frustrerad.
Nånting måste hända.
Jag kanske behöver gå på en smäll. Plockas ner på jorden.
Kom och ge mig ett fall.
Och en lösning.

bob hund lever än.
Jag lyssnar mycket på Robert Johnson & Punchdrunks. Mycket bra. Växer.
Titellåten - Taste The Whup At Oki Dog - har förrestenTomas Öberg producerat och arrangerat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fall: 25-årig magister i Idé- och lärdomshistoria känner att något måste hända.
Lösning: Han flyttar 90 mil norrut till en stad där det inte ens finns en tågstation.

Anonym sa...

Fall: Aj.

Lösning: Mamma blåser och sätter på ett Kalle Anka-plåster.


Piteå är ett litet ställe där det inte händer så mycket. Då får man själv låta det hända så mycket. Spela innebandy, kolla på film, göra radioprogram, spela in en hemvideo, fixa överraskningstoga-party på Gurras bilmek, göra julpyssel av glansigt papper, garn och lite sytråd, släppa en maxisingel eller bara kasta varpa. Möjligheterna är oändliga, det gäller bara att se dom.