tisdag, oktober 11, 2005

No more, Mr Fly Guy

Jag har bestämt mig för att inte flyga till och från Piteå. Det är oförsvarligt att flyga mellan Piteå och Sundsvall eller Uppsala. Se till exempel här: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=438696

Nu har jag bokat tågresor för julhelgerna. Det är en jungel där ute. Byten och priser och restider och avgifter hit och dit. Kanhända missar man att kolla allt.

Vad är fel med den här bilden?
17:52  Älvsbyn - 02:45 Ånge    NT 91
Vagn 48, Plats 21, Under, Ospec.
Tåg, CONNEX
06:12 Ånge - 07:27 Sundsvall C LT 7621
Jo, att dygnets mörkaste timmar kommer att tillbringas på en hård bänk i Ånge. Men jag tänker inte boka om för om vi ska rädda världen krävs en del uppoffringar. Gör Sverige oberoende av olja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte frisk Peter. Du är sjuk. På riktigt. Tänk så är det -25c den natten. Ånge är ett köldhål. Nej. Jag säger stopp och belägg.

Vi hörs min vän.

Tvivlet sa...

Min bror sade att de kanske bara kopplar bort den vagnen jag är i och så kan man lugnt sova vidare till klockan sex. Hoppas på det.