lördag, januari 31, 2009

Klarhet.

Expediten sa:
- Tyvärr är den här duken damanpassad.

Han tog upp duken man putsar glasögonen med ur fodralet. Han vecklade ut den så att jag fick se. En svart och vit och rutig duk med formen av ett hjärta.

- Du får stå ut med det.

Jag kan nog stå ut med det. Svårare är det att stå ut med att jag som man inte förväntas gilla ett hjärta. Jag skulle ha sagt:

- Har du inget som signalerar hårdhet och våld?

Men jag sa inget. Som vanligt. Nu har jag glasögon i alla fall och det är ren och skär fröjd. Det är en genial konstruktion som bringar klarhet i min suddiga värld!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äre Moods of Norway-brillor? Mina har nämligen också hjärtformad putsduk. Som en våffla - med våffelrecept på. Snygga iaf! Välkommen till glasögonormklubben!

Anonym sa...

Snyyggt! Haha joo det skulle du ha sagt!

Tvivlet sa...

Precis. Moods of Norway med våffelrecept på, men jag orkade inte skriva om våffelgrejen. Fast jag inser nu att det bidrar förstås till "damanpassningen". De ska ju gärna stå vid spisen.

Tack och tack för snyggt och välkommen!

Anonym sa...

Jag tycker inte att det egentligen är så damanpassat - vem gillar inte hjärtan? Och vem gillar inte våfflor? JUST det.