fredag, januari 10, 2020

Bristol dag 5 - Energi.

Jag bor i ett fint litet rum med en bred säng, teve, kylskåp och kokvrå. Riktigt bra. Över förväntan.

Så varför inte laga mat?

Jo, potatisgnocchi med lite grönsaker till.

På med plattorna. Koka upp vatten i kastrull och smälta smör i stekpanna.

Jaha, men det händer inget? Smöret smälter ju knappt? Jo, men plattan är varm. Ok, spisen är kanske lite seg bara. Jag gör läxan medan jag väntar. Nu då? Smöret har smält, men det är inget fräs. Kanske inte var så bra rum det här ändå? Jag kollar på teve ett tag. Plattan med kastrullen borde börja brusa lite sådär som det gör när vattnet är på väg att koka upp. Nä. Här kommer jag inte kunna laga mat. Vattnet kommer aldrig koka. Har hållit på nästan en halvtimme nu. Det får bli mikrolådor från Sainsbury's hela tiden här i Bristol. Men nu är smöret lite bubbligt i alla fall. Jag lägger i löken. Lägger örat precis ovanför löken. Inte en tillstymmelse till fräsljud. Alltså, det här måste man ju klaga på. Var gör man det då? Jobbigt. Hm, vad står det där då?

1.

Jaha.

Det går antagligen lite fortare om jag sätter plattorna på 6.

1 kommentar:

Karin sa...

Dagens fniss!!!