tisdag, november 01, 2005

Den sköna november

Jag skrev en bit men tyckte inte att det blev någonting att ha.
Såhär skrev jag:

Förut har jag tyckt att november är grå och tröstlös. Tråkig.
Numer tycker jag att november är hederlig och skönt lågmåld.
Man vet vad som gäller och ingen skriker att det är en härlig tid med chans att ta tag i sitt liv. November är månaden då man kan vara tyst och känna ro. Allhelgona börjar växa fram som en favorithelg.
Men jag förstår dom som tycker att november är tråkig. grå och tröstlös.

"Liv i Piteå" återkommer härmed efter det längsta uppehållet i dess historia. Det kanske beror på att jag inte har varit i Piteå. Sanningen att säga, jag är inte där nu heller. Jag befinner mig i Uppsala sedan i lördags och det har varit middag, utgång, fika, fika, middag, stockholmsutflykt med fika (jag drack en vidunderligt god läskedryck med smak av apelsin). Och idag blir det middag igen.

Nästa gång skriver jag något intressant.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Peter Hansson, what are we going to do...? I'm not sure about you but it's getting harder and harder to enjoy my blog because of all the spam it's getting attacked with. You may be having a similar problem... I enjoy my normal site about rash guard because it doesn't get cluttered with shallow comments, but when I'm visiting other blogs and places on the web looking for rash guard stuff it seems to be everywhere.

Well I'm not sure if you have any good tips, but good luck with your website goals. I wish you the best.

Anonym sa...

Hi Peter Hansson,
I have to say that your blog hits the spot!
I was out looking for information on rashguards but found your post: Den sköna november to be far more interesting than what I was looking for. Quite a good job you're doing on your site here... I'm thinking about making a blog about rashguards I want to make it look like yours here. If you have any tips or secrets maybe you could share :)

It was great to visit your blog, thanks.