fredag, mars 17, 2006

Jag kan inte skriva till Lövånger

Töväder i Piteå och fram ur snön tinar en... Bacardi Apple. På väg till Kåren.

Här sitter jag och äter mig mätt på Rågtuben från Lövånger. Jag vill skriva till Lövånger och säga hur mycket bättre Rågtuben är jämfört med Polarbröds Rågkaka. Mest för att Polarbröds ägare en gång satt i teve och sa att hon hade en filantrop i sig.
Men nu ser jag att Lövånger nuförtiden bara är ett varumärke. I januari 2002 köpte nämligen Fazer "det tidigare familjeägda tunnbrödsbageriet Lövånger Bröd AB", står det på Fazers hemsida. Det står också: "Varumärket Lövånger Bröd förknippas bland våra konsumenter med värden såsom norrländskt ursprung, äkthet, kvalitet och tradition – men framför allt gott bröd!"
Ja, det var ju precis det jag förknippade med Lövånger, men nu har det raserats på en sekund. Jag kan inte skriva till Lövånger.

Det kanske inte gör något.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Matbloggen är tillbaka!

Tvivlet sa...

Precis. Brödbloggen. Just nu har jag Rågskrålla från Norrbottens bageri. Känns bra att köpa regionalt.

Anonym sa...

Rågskrålla - När du vill vara dig själv för en liten stund