fredag, mars 31, 2006

Fredagsbluesen

Sitter med fredagsbluesen och har bara mig själv att skylla. Eller inte riktigt ändå. De flesta är väl på genrepet till SMASK. Själv ville jag lyssna på P3 Homo som intervjuade Göran Hägglund ikväll, men jag missade programmet eftersom jag var och handlade. Och när jag kom hem kom man bara åt förra programmet på nätet. Så nu har jag lyssnat på andra timmen av det och analysen av naturhistoriska museets utställning "4½ miljarder år - jordens och livets historia" var rätt briljant. Grottmänniskor visades. Kvinnan med långt hår på huvudet men i övrigt hårlös så när som på könet. Mannen kortklippt och med kroppsbehåring. Och så sitter de båda där utanför sin grotta. "Hade de så många grottor att man kunde bo två och två?" Ja, poängen var förstås att man får en del påhittade saker på köpet när man vill se hur folk levde förr. En heterosexuell och tvåsam historia.

Slog till på mjukt tunnbröd idag (Lövånger igen!). Höll på att impulsköpa marmelad också, men kom till insikt: "Vad fan ska jag med det till?"

Inga kommentarer: