onsdag, mars 08, 2006

Melankoli i Piteå

Ojojoj, som jag har slitit, men nu är den äntligen sjösatt. Nya Tvivlet!
Inspirerad av P3 Pops hemsida runt -98, som jag skulle tänka mig i sin tur var inspirerad engelsk konfekt. Den engelska konfektpopen försvann rätt tidigt, men hade några dödsryck när Blur släppte sin best of. Finns överhuvudtaget engelsk konfekt fortfarande? Vedervärdig att äta, men fin att titta på. Och poppig värre. Som en målning av Liechtenstein.

Efterhandskonstruktioner. När det gäller visuell utformning hänger jag inte riktigt med. Jag var alltid sämst i klassen på bild. På gymnasiet var det till och med skämmigt. Jag borde ha valt musik.

Lyssnar på Red House Painters och förnimmer någon sorts melankolisk nostalgi. Det är ganska smärtsamt, ändå fortsätter jag lyssna.

Är jag rätt ute? Var gick det snett? Vad vill jag göra av mitt liv?

Inga kommentarer: