lördag, mars 03, 2012

Avsked.

Den här tröjan plockade jag med mig från tvättstugan en gång när jag bodde i Uppsala, vilket alltid har inneburit ett korn av dåligt samvete när jag tagit på mig den. Men den låg uppslängd och ihopknöglad in mot hörnet på översta planet på en hatthylla. Jag försöker intala mig själv att ingen har saknat den.

Den här tröjan har haft en spekulant. På Roskildefestivalen 2005 blev jag på stående fot erbjuden 100 svenska kronor plus en annan t-shirt i utbyte mot denna tröja. Det var en het och torr dag. Solen stod högt. Jag avböjde och har ångrat mig sedan dess.

Den här tröjan är mjuk och skön. Den sista vintern fungerade den som sportplagg och väckte allmän munterhet i omklädningsrummet. Den har burits under flera bandymatcher.

Nu har den gjort sitt. Tack, tröjan! Du var bra!


1 kommentar:

kanin sa...

Lite sorgligt. Klump i halsen. Men det finns ju ett liv efter detta, hoppas jag.